دسته بندی

قابلیت های ناشناخته یا کمتر شناخته شده پاورپوینت

قابلیت های پاورپوینت

اگر از ارائه‌های تکراری که با برنامه پاورپوینت آماده میشن خسته شدید، احتمالا به خاطر اینه که هنوزم با خیلی از قابلیت های پاورپوینت آشنا نیستید یا فراموش می‌کنید توی ساخت ارائه از اون‌ها استفاده کنید. توی این مقاله از سایت تاپا تا جایی که بتونیم این موارد رو بهتون معرفی می‌کنیم تا در نهایت بتونید اسلایدهای متفاوت، جذاب و جدیدی داشته‌باشید. 

معرفی برنامه پاورپوینت

پاورپوینت یکی از برنامه‌های زیرمجموعه مایکروسافت آفیس می‌باشد که در راستای ساخت انواع ارائه‌ها در قالب اسلایدهای مختلف طراحی‌شده است. این برنامه را می‌توان معروف‌ترین و پرکاربردترین برنامه ساخت انواع ارائه و پرزنتیشن دانست. خروجی های پاورپوینت متنوع است و از مزایای مهم آن به شمار می‌رود.

پاورپوینت همیشه به عنوان برنامه‌ای برای ساخت ارائه‌های اسلاید محور و دو بعدی شناخته‌میشد اما مدتیست امکان ساخت ارائه‌های دو و نیم بعدی نیز در آن امکان‌پذیر شده است و روز به روز به کاربردهای پاورپوینت اضافه می‌شود.

پاورپوینت

بیشتر بخوانید: فرق پرزی و پاورپوینت

قابلیت های ناشناخته یا کمتر شناخته شده پاورپوینت

پاورپوینت یه برنامه‌ایه که اکثر افراد با اون آشنایی دارن. افرادی که آموزش این نرم افزار  رو سال‌ها پیش گذروندن یا افرادی که پاورپوینت را به صورت تجربی آموزش دیدن به احتمال زیاد به همه قابلیت های پاورپوینت آشنا نیستن. در ادامه سعی می‌کنیم این موارد رو معرفی کنیم. در سفارش پاورپوینت به تیم تاپا مخصوصا سفارش پاورپوینت انگلیسی سعی میشه بیشترین استفاده رو از امکانات پاورپوینت داشته‌باشیم.

امکان ویرایش و تصحیح قالب پاورپوینت

تا حالاشده مدت‌ها توی اینترنت دنبال قالب باشید که قشنگ و مناسب باشه اما هیچی پیدا نکنید. یا کسی که قراره براتون سفارش پاورپوینت آماده کنه هر قالبی براتون میفرسته یه مشکلی داشته‌باشه. شاید ندونید ولی شما امکان ویرایش و اصلاح تمام قالب‌های موجود رو دارید. مثلا به واسطه اینکه ویژگی های پاورپوینت تدریس باید مشخص باشه، ممکنه یک قالب استیکر و یا بخش‌های اضافی داشته‌باشه. به جای اینکه دنبال قالب جدید بگردید  می‌تونید خیلی راحت اون موارد رو تصحیح کنید. 

این کار از قسمت VIEW در نوار بالا و در قسمت  SLIDE MASTER انجام می‌شود. 

قابلیت های پاورپوینت

امکان حذف پس زمینه تصاویر در پاورپوینت

داشتن زمینه‌های مختلف در تصاویر، حتی اگر رنگ سفید ساده باشد بسیاری از اوقات مشکل‌ساز است. مخصوصا تصاویر لوگو، انیمیشنی و آرم‌ها با وجود پس زمینه جذایت کار را کاهش می‌دهند. این مشکل در پاورپوینت‌هایی که رنگ‌بندی زمینه آن‌ها سفید نیست هم بیشتر به چشم می‌آید. در گذشته باید ساعت‌های طولانی زمان مصرف میشد که یا عکس‌هایی با فرمت png و بدون بک گراند پیدا کرد و یا با استفاده از برنامه‌های فوتوشاپ و … پس زمینه و بخش‌های اضافی را حذف کرد.

اما یکی از قابلیت های پاورپوینت در بخش ادیت عکس این است که به راحتی و با زدن چند کلیک ساده این مشکل حل شود. اگر تفاوت رنگی پس زمینه و عکس زیاد باشد و زوایا به خوبی مشخص باشند، این عمل به صورت خودکار انجام خواهد شد اما در صورت خطا یا عدم تشخیص دقیق امکان تصحیح نیز وجود دارد.  این قابلیت پاورپوینت در بخش FORMAT PICTURE و REMOVE BACKGROUND قرار دارد. 

قابلیت های پاورپوینت

افزودن لینک دانلود به اسلایدهای پاورپوینت

یکی از قابلیت های پاورپوینت این است که شما می‌توانید این امکان را ایجاد کنید که کاربر یا مخاطب، با کلیک کردن روی یک متن، یک تصویر یا آیکون و… وارد لینک دانلود یک فایل شود. ان آپشن می‌تواند در ارائه اسناد و مدارک، مستندسازی‌ها و ارائه فایل‌های ضمیمه بسیار کمک‌دهنده باشد. با این امکانات پاورپوینت دیگر لازم نیست لینک‌ها را توسط پیام‌ها یا برنامه‌های جداگانه به دست مخاطبان برسانید و وجود فال پاورپوینت ارائه می‌تواند تمامی اطلاعات لازم را به شکل خلاصه و مفید در بر بگیرد.

این کار که می‌تواند ارائه شما را شامل تمامی ویژگی های پاورپوینت دفاع مورد نیاز کند، در بخش INSERT و HYPERLINK یا LINK قرار دارد.

قابلیت های پاورپوینت

استفاده از آیکون‌های متنوع در پاورپوینت

آیکون های جدید پاورپوینت از گزینه‌هایی است که در آخرین آپدیت‌های پاورپوینت به این برنامه اضافه شد. با استفاده از این آیکون‌های بسیار متنوع و جذاب شما قادر خواهید بود گیرا بودن ارائه خود را به طور چشمگیری افزایش دهید و ارائه‌های حرفه‌ای‌تری را آماده کنید. با توجه به جدید بودن این آپشن، بسیاری از افراد هنوز هم در فایل‌هایشان از این آیکون‌ها استفاده‌ای نمی‌کنند و همین امر می‌تواند عاملی برای متفاوت و خاص‌تر شدن ارائه‌های شما با آیکون‌های جدید پاورپوینت باشد.

قابلیت های شناخته نشده پاورپوینت

قابلیت زوم در پاورپوینت

یکی از اصلی‌ترین فرق پرزی و پاورپوینت قابلیت زوم در صفحه و تبلدیل ارائه دو بعدی به دو و نیم و سه بعدی بود. پاورپوینت در راستای رقابت و ارائه قابلیت‌های جدید در آپدیت‌های اخیرش قابلیت زوم را به آپشن‌های خود اضافه کرده است. در ساخت ارائه با استفاده از این بخش شما قادر هستید به جای ترنزیشن‌های عادی بین اسلایدها و فصل‌های مختلف پاورپوینت، از زوم و ایجاد ارتباط جذاب‌تر بین اسلایدها استفاده کنید. با توجه به تنوع آپشن‌هایپاورپوینت و در حضور این قابلیت  می‌توان ارائه‌های بسیار حرفه‌ای و مدرنی با پاورپوینت خلق کرد. با اینکه قابلیت زوم پاورپیونت هنوز هم خیلی جای پیشرفت و رشد دارد اما وجود این قابلیت سطح این برنامه را بالا برده است. 

قابلیت های ناشناخته پاورپوینت
hdyhydr وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *