دسته بندی

روش‌های اصلی کاهش حجم پاورپوینت

کاهش حجم پاورپوینت

اگر برای شما هم سوال است که حجم پاروپوینت را چگونه کاهش دهیم؟ در این مقاله از سایت تاپا به سوالت شما در رابطه با کاهش حجم پاورپوینت خواهیم پرداخت و راه‌های مختلف کم کردن حجم پاورپونتی را معرفی می‌کنیم.

برنامه پاورپوینت، از زیرمجموعه‌های مایکروسافت، یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین ابزارهای ساخت ارائه می‌باشد که سال‌هاست مورد استفاده افراد با اهداف مختلف قرار می‌گیرد. طراحی جزوه ساده تا ارائه‌های حرفه‌ای و سازمانی با این برنامه قابل طراحی و ساخت می‌باشد. یکی از دغدغه‌های دائمی افرادی که با پاورپوینت کار می‌کنند یا سفارش پاورپوینت دارند، به حداقل رساندن حجم فایل پاورپوینت است که روش‌های آن را در ادامه مرور می‌کنیم.

راه‌های کاهش حجم پاورپوینت

روش‌های کاهش حجم پاورپوینت در ادامه از طریق مختلف معرفی شده است. شما با توجه به محتوا و نوع فایل ارائه خود باید یک یا چندین روش زیر را جهت کم کردن حجم پاورپوینت نهایی استفاده کنید و به این ترتیب به کاربردهای پاورپوینت بیفزایید.

کاهش حجم عکس‌های پاورپوینت

هرچه سایز و حجم عکس‌های مورد استفاده شما در فایل ارائه کمتر باشد، حجم فایل نهایی نیز پایین‌تر خواهد بود. این کاهش حجم تا حدی که به کیفیت عکس‌ها آسیبی وارد نکند باید انجام شود. برای این هدف از روش‌های متعددی برای بهینه‌سازی تصاویر استفاده می‌شود. ساده‌ترین آن استفاده از گزینه compress picture در خود پاورپوینت است. 

این آپشن پاورپوینت در بخش مربوط به ویرایش تصاویر (Format) و در زیرمجموعه Adjust وجود دارد. با استفاده از این گزینه می‌توان حجم یک یا تمام عکس‌های موجود در فایل پاورپوینت را فشرده کرد. 

کاهش حجم پاورپوینت

بیشتر بخوانید: سفارش پاورپوینت دفاع

کاهش حجم ویدیوهای پاورپوینت

در نسخه‌های پایین‌تر از 2010 پاورپوینت امکان قرارگیری فایل‌های ویدیویی تنها با لینک شدن وجود داشت. اما در فرمت‌های جدیدتر امکان کپی و قرارگیری مستقیم فایل ویدیویی نیز در ارائه پارپوینت امکان‌پذیر شد که عاملی برای افزایش حجم چشمگیر پاورپوینت بود. در نسخه‌های 2013 به بعد جهت بهبود این مشکل، امکان تغییر کیفیت و در نتیجه حجم فایل‌های ویدیویی به پاورپوینت اضافه شد.

شاید این تغییر کیفیت در حدی برای کاهش حجم پاورپوینت مناسب باشد اما بهترین حالت بهینه کردن ویدیوها و کاهش حجم حداکثری آن‌ها همراه با حفظ کیفیت توسط ابزارهای مخصوص به ادیت و بهینه‌سازی ویدیو است.

تبدیل فایل‌های ppt به pptx

خروجی های پاورپوینت در نسخه‌های 2003 به قبل معمولا با فرمت ppt ذخیره میشد. این فرمت نسبت به فرمت جدید pptx حجم بیشتری را می‌گیرد. برای کاهش حجم پاورپوینت بهتر است به آپدیت برنامه پاورپوینت و هم‌چنین تبدیل نسخه‌های ppt به pptx بپردازید. برای انجام این روش لازم است بعد از باز کردن فایل ppt به قسمت File مراجعه کنید و از طریق convert فرمت فایل را تغییر دهید.

کاهش حجم پاورپوینت

استفاده از لینک به جای فایل

در صورتی که حجم فایل رسانه‌ای مد نظر شما برای پاورپوینت زیاد است و در صورت استفاده از ابزارهای کاهش حجم، کیفیت دلخواه شما از بین می‌رود، بهترین گزینه استفاده از لینک‌سازی به جای قرار دادن مستقیم فایل رسانه‌ای در پاورپوینت است. برای مثال یک ویدیوی 10 دقیقه‌ای را در نظر بگیرید. در صورت نیاز به قرار دادن مستقیم نسخه با کیفیت آن در پاورپوینت حجم فایل نهایی به شدت زیاد می‌شود و ممکن است در حین ارائه و لود فایل به مشکل بخورید. شما می‌توانید به جای این کار از انواع لینک دهی، به وب‌سایت یا فایل‌های دانلودی موجود در کامپیوتر استفاده کنید. 

البته به این مورد دقت داشته‌باشید که استفاده از لینک فایل‌ها معمولا نیاز به وصل بودن به اینترنت با سرعت قابل قبول دارد تا خللی در زمان ارائه به وجود نیاید. این روش برای ارائه‌هایی که چندین فایل ویدیویی دارند معمولا مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

غیرفعال کردن قابلیت AutoRecover در پاورپوینت

قابلیت سیو کردن خودکار پاورپیونت یکی از ابزارهای پرکاربرد آفیس است که بسیاری از آن بهره می‌برند؛ اما لازم است بدانید هر باری که این ابزار تغییرات شما را به شکل خودکار ذخیره می‌کند، مقداری جزئی به حجم فایل پاورپوینت اضافه می‌شود. در فایل‌های حساس که لازم است حجم آن‌ها حداقلی باشد، غیر فعال کردن قابلیت ذخیره خودکار نیز می‌تواند در کاهش حجم پاورپوینت کمک‌کننده تلقی شود.

hdyhydr وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *