دسته بندی

فرق پرزی و پاورپوینت

پرزی و پاورپوینت

شما ممکنه توی شرایط مختلفی نیاز به ارائه یک گزارش، تحقیق و هر مورد دیگه‌ای داشته‌باشید که لازم باشد برای جذب موثر مخاطب از محتواهای نوشتاری و بصری استفاده کنید. برنامه‌های مختلفی برای ساخت این دسته از محتواها طراحی شدند. یکی از معروف‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها برنامه مایکروسافت پاورپوینت است ویکی از به روزترین و حرف‌ای ترین آن‌ها برنامه پرزی می‌باشد. در این مقاله از سایت تاپا قصد داریم به فرق پرزی و پاورپوینت بپردازیم و ببینیم کدوم برای چه ارائه‌ای مناسب‌تره؟

معرفی پاورپوینت

پاورپوینت یکی از برنامه‌های زیرمجموعه مایکروسافت آفیس می‌باشد که در راستای ساخت انواع ارائه‌ها در قالب اسلایدهای مختلف طراحی‌شده است. این برنامه را می‌توان معروف‌ترین و پرکاربردترین برنامه ساخت انواع ارائه و پرزنتیشن دانست.

پاورپوینت همیشه به عنوان برنامه‌ای برای ساخت ارائه‌های اسلاید محور و دو بعدی شناخته‌میشد اما مدتیست امکان ساخت ارائه‌های دو و نیم بعدی نیز در آن امکان‌پذیر شده است.

پاورپوینت

معرفی پرزی

پرزی یکی از جدیدترین برنامه‌های ارائه می‌باشد که به ۲.۵  بعدی است و به جای عملکرد اسلاید محور، تمام المان‌ها در صفحه‌ای نامحدود و سفید قرار می‌گیرند و به واسطه مسیر راهی مشخص و مقدار زوم‌های مختلف، جذابیت ارائه چندین برابر می‌شود.

این برنامه امکان ارتباط سازی بین بخش‌های مختلف ارائه و جلب توجه مخاطب را بسیار آسان‌تر می‌کند.

پرزی

تفاوت پاورپوینت و پرزی

حالا که هر دو برنامه رو معرفی کردیم می‌تونیم به بررسی فرق پرزی و پاورپوینت بپردازیم. سعی می‌کنیم این تفاوت‌ها رو توی بخش‌های مشخص به طور کامل بررسی کنیم تا انتخاب براتون راحت‌تر بشه.

فرق پاورپوینت و پرزی در پشتیبانی از زبان فارسی

پاورپوینت کاملا از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنه و راست‌چین کردن، فارسی نوشتن اعداد، انتخاب انواع فونت فارسی و… توی این برنامه امکان‌پذیره. ولی توی پرزی هنوز پشتیبانی از زبان فارسی امکان‌پذیر نیست و ممکنه دردسرهای مختلفی تو درست کردن ارائه‌های فارسی براتون ایجاد بشه. البته تاپا با تجربه زیادی که داره، میتونه ارائه‌های پرزی شما رو با فونت دلخواه و به زبان فارسی آماده کنه.

 ‌ 

فرق پرزی و پاورپوینت در ساخت ارائه

همون‌طور که قبلا هم اشاره کردیم پاورپوینت اسلایدمحوره و با اینکه می‌تونیم با دکمه‌های مختلف ارتباط‌هایی رو بین اسلایدها ایجاد کرد اما باز هم مجبوریم همه مطلبا رو تو قالب اسلایدهای پشت هم به مخاطب نمایش بدیم. با اینکه امکان زوم و مسیر راه به نسخه‌‌های بالاتر از ۲۰۱۹ اضافه‌شده اما باز هم به طور کامل این مورد حل نشده‌است. 

در پرزی اما تمام مطالب در یک صفحه سفید بی‌نهایت قرار می‌گیرند و شما قادرید با توجه به ارتباط بین مطالب و طبق شرایط بین آن‌ها ارتباط برقرار کنید و چینش المان‌ها دست خودتونه که این امکان باعث ارتباط‌گیری بهتر مخاطب میشه و کار رو خیلی حرفه‌ای‌تر مخصوصا در سفارش پاورپوینت انگلیسی می‌کنه.

 ‌ 

بیشتر بخوانید: ویژگی های پاورپوینت دفاع

 ‌ 

تفاوت پرزی و پاورپوینت در هزینه ساخت

هر دو برنامه برای استفاده در جهان باید خریداری بشن اما در ایران اون‌هارو کرک می‌کنیم. با کرک کردن برنامه پاورپوینت حدودا همه قابلیت‌های اون قابل استفاده میشن اما توی پرزی تنها حالت بیسیک بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای امکان پذیره. تیم تاپا به خاطر استفاده حرفه‌ای و مداوم از این برنامه، حساب پرزی حرفه‌ای رو خریداری کرده‌و امکان استفاده از همه امکانات براش فراهمه. پس می‌تونید با کمک ما و ثبت سفارش پرزی ، ارائه‌ای کامل و جذاب داشته‌باشید. 

 ‌ 

فرق پرزی و پاورپوینت در خروجی برنامه

پاورپوینت انواع خروجی رو طبق شرایط در اختیار کاربر قرا میده که ما فرمت‌ های خروجی پاورپوینت رو قبلا به صورت کامل معرفی و بررسی کردیم. توی پرزی خروجی برنامه می‌تونه پی دی اف یا فیلم و.. باشه اما بهترین خروجی یک فایل با فرمت exe هستش که توی هر کامپیوتری بدون نیاز به هیچ برنامه‌ای امکان نمایش داره و این مزیت بزرگی برای پرزی محسوب میشه.

البته مشاهده فایل‌های پرزی در گوشی‌های همراه و.. نیازمند برنامه خاصی است و به راحتی پاورپوینت قابل مشاهده نخواهد بود. (فراموش نکنید که فایل‌های پاورپوینت هم بدون برنامه پشتیبان در گوشی همراه باز نخواهد شد اما تنوع این برنامه‌های پشتیبان و دسترسی آن‌ها راحت‌تر است. در گوشی‌های اندروید هم پاوروینت به طور پیش فرض نصب است.)

 ‌ 

تفاوت پاورپوینت و پرزی در قالب‌های آماده

به واسطه قدمت بیشتر و طرفداری بیشتر پاورپوینت، دیزاین و قالب‌های آماده برای این برنامه در سطح اینترنت هم بیشتر و هم راحت‌تر پیدا میشه. پرزی اما چون ساخت قالب براش سخت‌تره و خیلی از قالب‌ها فرمی سه بعدی دارند تعداد کمتری از اون توی اینترنت پیدا میشه اما میشه گفت خیلی از اون‌ها سطح بالایی دارن و میش باهاشون انواع ارئه‌های گیرا و خاص رو تولید کرد.

توی پاورپوینت ساخت قالب‌های اختصاصی سریع‌تر انجام میشه و خیلی از سفارش پاورپوینت تاپا با این قابلیت ثبت میشن. پرزی هم با قالب اختصاصی آماده میش اما ساخت اون ممکنه زمانبرتر باشه.

 ‌ 

بیشتر بخوانید: ویژگی های پاورپوینت تدریس

 ‌ 

فرق پرزی و پاورپوینت در افکت گذاری

حین ساخت ارائه با پاورپوینت، هنگام تعویض اسلایدها ونمایش اجزای مختلف هر اسلاید می‌توان از افکت‌های ترنزیشن و انیمیشنی متنوعی استفاده کرد و مایکروسافت معمولا در آپدیت‌هایش به تنوع این موارد می‌افزاید. این افکت‌ها معمولا جذابیت کار را زیاد می‌کنند. در ساخت ارائه با برنامه پرزی افکت گذاری به این شکل وجود ندارد و بخش زیادی از این مورد به خلاقیت و تجربه سازنده ارائه برمی‌گردد. با زوم‌های مختلف و ایجاد مسیر راه مناسب و جذاب گاهی افکت‌های پرزی از پاورپوینت هم زیباتر خواهد بود اما این کار نیازمند صرف وقت و حوصله خواهد بود.

 ‌ 

فرق پرزی و پاورپوینت در تعامل

پاورپوینت مدت‌هاست روی قابلیت‌های تعاملی خود مانند دکمه‌های متنوع و دستورهای زیاد تمرکز دارد. با اینکه هنوز هم این بخش از پاورپوینت خیلی جای کار دارد، ولی می‌توان ارائه‌های تعاملی متنوع و جذابی با آن طراحی کرد. پرزی به واسطه خروجی exe امکان تعامل و درگیری مخاطب را ایجاد می‌کند اما محدودیت‌هایش از پاورپوینت بیشتر است.

 ‌ 

فرق پاورپوینت و پرزی در تاثیر بصری

پرزی به واسطه قابلیت زوم و استفاده از قالب‌های سه بعدی از لحاظ ساختار کلی می‌تواند به راحتی نگاه مخاطب را جذب کند. این جذابیت با پاورپوینت هم امکان‌پذیر است اما نیازمند صرف زمان خیلی بیشتری برای ساخت ارائه نیاز خواهد بود. به واسطه پشتیبانی بیشتر پاورپوینت از زبان فارسی اما، می‌توان از اشیا و ابزارهای بسیار متنوع‌تری در پاورپوینت نسبت به پرزی استفاده نمود که تاثیرگذاری بصری را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

پرزی و پاورپوینت

فرق پرزی و پاورپوینت

حالا کدوم بهتره؟

فقط با توجه به فرق پرزی و پاورپوینت نمی‌تونیم بگیم کدوم بهتره چون انتخاب برنامه ساخت ارائه به شرایط شما بستگی داره. مشخصا برای یک کار ساده مثل تکلیف دانش‌آموزی یا ساخت جزوات مختلف، بهتره از پاورپوینت استفاده بشه که هم راحت‌تره، ساده‌تره و هم برای سفارشش هزینه کمتری نیازه. اما برای ارائه‌های سازمانی، گزارشکارهای مهم و یا کنفرانس‌های پرمخاطب، پرزی می‌تونه لول کار رو به طور چشمگیری بالا ببره.

مطمئنا تا اینجای کار  تصمیم گرفتید که برای ساخت ارائتون از پرزی استفاده کنید یا پاورپوینت. تیم تاپا هر انتخابی که داشته‌باشید می‌تونه بهتون کمک کنه و حرفه‌ای‌ترین ارائه‌ها رو براتون آماده کنه. در ضمن تعرفه ساخت پاورپوینت و پرزی تاپا کالا منصفانست و با وجود تخفیف‌های مختلف منطقی‌تر هم میشه. پس بهتره هرچه سریع‌تر سفارشتون رو ثبت کنید.

hdyhydr وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *