دسته بندی

فرم و آزمون آنلاین

فرم و آزمون آنلاین

می‌خواهید آزمون یا پرسشنامه آنلاین داشته‌باشید؟

تیم تاپا اینجاست تا بهتون کمک کنه! برای دریافت اطلاعات مختلف، برای نظر سنجی‌ها و مخصوصا برای گرفتن آزمون‌های مختلف به شکل آنلاین ابزارهای مختلفی هستند که شما می‌توانید از آن‌ها برای ساخت، تصحیح و دریافت آمار استفاده کنید. اگر به فضای این پلتفرم‌ها آشنایی ندارید و یا وقت ساخت فرم‌ها را خودتان ندارید، می‌تونید جهت ساخت فرم و آزمون آنلاین روی کمک ما حساب کنید.
کافیه برای مشاوره و بررسی شرایط از یکی از راه‌های ارتباطی زیر اقدام کنید:

شماره همراه در برنامه‌های داخلی و خارجی: 09377961354

لیست حدودی قیمت‌ها در ادامه قرارگرفته ولی با ارسال پیام و بررسی دقیق پروژه ساخت فرم آنلاین یا طراحی آزمون آنلاین، هزینه نهایی دقیق و بسیار به صرفه‌تر محاسبه خواهد شد.

فرم و آزمون آنلاین چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده بیشتر از آن، بسیاری از کارها نسبت به قبل راحت‌تر انجام می‌شود. در گذشته اگر قرار بود پرسش‌نامه یا فرم اطلاعاتی توسط گروه زیادی از افراد پر شود تا بتوان آمار مختلفی از آن دریافت کرد، این کار در قالب پرسش‌نامه‌ها کاغذی انجام میشد و به افراد زیادی برای بررسی آن‌ها و نتیجه‌گیری نیاز بود. البته خطای انسانی هم باید در این فرآیند در نظر گرفت.

سال‌هاست پلتفرم‌های مختلفی این فرآیند را به شکل آنلاین انجام می‌دهند. به این ترتیب نه تنها پخش کردن سوالات و پاسخ‌دهی به آن‌ها راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود، بلکه نتیجه‌ها و انواع آمار در عرض چند ثانیه آماده خواهند شد.

فرم و آزمون آنلاین

فرم ساز گوگل

گوگل که از پرکاربردترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌ها در فضای مجازی می‌باشد، بسیاری از فرآیندها را به طور رایگان برای افراد راحت کرده‌است. این شرکت خدمات بسیار گسترده و متنوعی را به کاربران ارائه می‌کند که بسیاری از آن‌ها کاملا رایگان هستند. یکی از این خدمات امکان ساخت فرم‌ و آزمون آنلاین می‌باشد.

با استفاده از فرم‌نگار گوگل کاربران می‌توانند سوالات محتلفی را با امکان نمره‌دهی آماده کنند و با ارسال لینک آن به تعداد نامحدودی از افراد، نتایج دلخواه را جمع‌آوری کنند. افراد زیادی برای گرفتن آزمون‌های آنلاین یا پرسشنامه‌های مختلف سال‌هاست از این فضا استفاده می‌کنند.

فرم و آزمون آنلاین

موارد استفاده از فرم و آزمون آنلاین

  • امتحانات آنلاین دانش آموزی و دانشجویی
  • پرسشنامه‌های تحقیقات دانشجویی
  • پرسشنامه‌های کاری
  • فرآیندهای آماری
  • فرم‌های استخدام 
  • تکمیل فرم اطلاعات کارمندان یا اعضای یک مجموعه
  • امتیازدهی و رتبه‌بندی افراد

ساخت فرم توسط تاپا

اگر  بلد نیستنید با فرم‌نگار گوگل یا هر آزمون ساز آنلاین دیگری کار کنید. تیم تاپا مسئولیت ساخت فرم و پشتیبانی اجراش رو به عهده می‌گیره. برای آگاهی از روند کار با یک مثال اون رو شرح می‌دیم. شما باید با بررسی مزایا و معایب آزمون آنلاین ببینید این روش برای شرایط شما مناسب هست یا نه.

فرض کنید شما معلمی هستید که قراره آزمون میان‌ترم زبان انگلیسی پایه یازدهم را به صورت هماهنگ و آنلاین برگزار کنید. اگر ساخت و پشتیبانی این آزمون رو به تیم ما بسپارید، فقط کافیه که  سوالات رو طرح و برای ما ارسال کنید.

با استفاده از سوالات مورد نظر شما ما یک آزمون باکیفیت رو آماده می‌کنیم و طبق اصول و تجربه‌ای که بدست آوردیم،  از راه های جلوگیری از تقلب در آزمون آنلاین استفاده می‌کنیم.

قبل از زمان آزمون، لینک اون جهت چک شدن براتون فرستاده‌میشه و تمام فرآیند با شما هماهنگ خواهد شد. لینک در اختیارتون هست و زمان آزمون رو با ما هماهنگ می‌کنید.

روز آزمون، دقیقا در ساعت مقرر، لینک را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهید. از طرفی زمان مورد نیاز را با ما هماهنگ می‌کنید تا حین اتمام آزمون (در صورت درخواست) فرم بسته شود و دیگر کسی قادر به ثبت پاسخ‌هایش نباشد.

پس از بسته شدن آزمون، تنها پس از چند دقیقه، کلیه آمار و نمرات برای شما ارسال خواهد شد. لیست نمرات و پاسخ‌ها به صورت پی دی اف و مرتب‌شده به دست شما می‌رسد.

تیم ما در تمامی مراحل کنار شما خواهد بود و هر سوال یا موردی رو پاسخ خواهد داد و به این صورت به راحتی آب خوردن آزمونی هماهنگ را برگزار می‌کنید و درعرض چند دقیقه نتایج آن به دستتان می‌رسد.

فرم و آزمون آنلاین

انواع سوالات در فرم آنلاین

با توجه به شرایط و نوع پرسشنامه لازمه نوع سوالات متفاوت باشه تا بهترین پاسخ‌دهی و نتیجه حاصل بشه. مدل‌هایی که در حال حاضر گوگل در اختیار شما قرار میده به شرح زیر هست:

  • سوالات پاسخ کوتاه
  • سوالات تشریحی
  • پرسش‌های چند گزینه‌ای
  • پرسش‌های تستی
  • سوالات لیستی (drop down)
  • آپلود فایل
  • سوالات تاریخ و ساعت
  • سوالات جدولی  و ستونی

چه مواردی میشه توی آزمون آنلاین وارد کرد؟

در طراحی سوالات و سیستم پرسش‌ها موارد مختلفی را میشه جهت تنوع استفاده کرد.

  • انواع متن به زبان‌های مختلف
  • تصاویر متنوع
  • فرمول‌های ریاضی و معادلات شیمیایی
  • فایل‌های صوتی
  • لینک‌های مختلف از سایت‌ها و…
  • تاریخ و ساعت

 

فرم و آزمون آنلاین

راه‌های جلوگیری از تقلب در آزمون‌های آنلاین

در صفحه مربوط به راه های جلوگیری از تقلب در آزمون آنلاین به طور کامل و دقیق به این موضوع پرداختیم و برای هر مورد توضیحات و آموزش‌ها را بیان کردیم و بهتر است به آن مراجعه کنید. اما در ادامه به صورت موردی موارد مهم را ذکر خواهیم کرد:

  1. وجود محدودیت زمانی
  2. وجود محدودیت برای دفعات شرکت در آزمون
  3. عدم ارسال لینک در زمان زودتر و بستن آن در زمان مقرر
  4. استفاده از سوالات مختلف و دقیق
  5. کاهش سوالات و چند نوبته کردن آزمون
  6. عدم استفاده از سوالات خارج از مطلب
  7. رندوم کردن ترتیب سوالات و ترتیب گزینه‌ها برای هر فرد
  8. عدم نمایش بارم سوالات، پاسخ‌های درست و غلط و موارد مشابه پس از اتمام آزمون

در هر صورت باید به این موضوع واقف باشید که به واسطه اتصال دانش آموزان به اینترنت در زمان برگزاری امتحان و هم‌چنین عدم نظارت دقیق و حضوری شما بر آ‌ها امکان وجود تقلب هست، اما به وسیله موارد فوق و رعایت کردن آن‌ها، می‌توان تقلب را سخت و زمان‌بر کرد به صورتی که دانش آموز ترجیح دهد به جای تقلب خودش به سوالات پاسخ دهد و میانگین تقلب به طور چشمگیری کاهش خواهد داشت. 

hdyhydr وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *