دسته بندی

در بروشور چی بنویسیم | متن بروشور

در بروشور چی بنویسیم

بروشور ابزاری کاربردی برای انتقال اطلاعات کاری، درسی و تجاری است. در طراحی  و آماده‌سازی بروشورها علاوه بر مسائل گرافیکی و بصری، متن و محتوای آن هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و قادر می‌باشد تاثیر ارائه یا کار شما را چندین برابر کند. اگر به یک بروشور احتیاج دارید اما هنوز سوالتان این است که در بروشور چی بنویسیم؟ در این مقاله از سایت تاپا با من همراه باشید. 

 

انواع بروشور

برای مشخص شدن محتوای مناسب برای بروشورها ابتدا باید نوع بروشور مشخص شود. سپس با توجه به معیارهای دیگر، متن قطعی و دقیق تعیین خواهد شد. انواع بروشور به شرح زیر است:

  1. بروشور تبلیغاتی: این بروشور برای معرفی محصولات و خدمات یک کسب‌وکار و اطلاعات مربوط به شرایط کاری آماده می‌شود. 
  2. بروشور آموزشی: برای ارائه اطلاعات آموزشی و درسی در کنفرانس‌ها، جلسات علمی، کلاس‌های درسی و… استفاده می‌شوند.
  3. انواع بروشور شناسایی: برای معرفی یک مجموعه مانند شرکت، مکان بازدید، پروژه کاری و هر موضوع مشابهی تهیه می‌شود. 
  4. بروشور اطلاع رسانی: برای هر اطلاع‌رسانی مانند زمان و تاریخ برگزاری‌ها، برنامه‌های پروژه، جلسات و… به کار می‌رود.
تو بروشور چی بنویسیم

نکات مهم قبل نوشتن بروشور

قبل از اینکه جواب سوال در بروشور چی بنویسیم مشخص شود، لازم است مواردی را تعیین کنید تا نتیجه نهایی شما بیشترین بازدهی و کیفیت را داشته‌باشد. مهم‌ترین سوالات موجود در طراحی بروشور را در ادامه مشاهده می‌کنید:

1- هدف از طراحی بروشور چیست؟

شما علاوه بر این که نوع بروشور خود را انتخاب می‌کنید باید به شکل دقیقی مشخص کنید که هدف از طراحی بروشور چیست؟ اگر در انتهاب یک جلسه ادارای که ارائه‌ای از روند کاری پخش می‌کنید، باید مشخص شود که هدف شما تنها جمع‌بندی اطلاعات برای مخاطب است؟ معرفی شرکت و خودتان؟ یا معرفی راه‌های ارتباطی؟ برنامه‌های آینده و هزار هدف موجود دیگر. هر کدام از این موارد می‌توانند عاملی برای تغییر سبک نوشتار بروشور شما باشند.

2- مخاطب بروشور کیست؟

شما باید تا حد خوبی مخاطبان را بشناسید. اینکه جایگاه آن‌ها از شما بالاتر (مدیر و استاد و..) است یا پایین‌تر (شاگرد و کارمند و..). اینکه مخاطب شما تا چه حد به اطلاعات بروشور و حتی ارائه شما نیاز دارد و مهم‌تر چقدر به شنیدن صحبت‌ها و دریافت اطلاعات شما مشتاق است. مثلا اگر در کنفرانسی ارائه می‌دهید که می‌دانید تعدادی از افراد شوق زیادی به ساعت‌ها گوش دادن ندارند، می‌توانید با ارائه یک بروشور در انتهاب کار، کلیات مطلب را به آن‌ها منتقل کنید. اما اگر می‌دانید تمام مخاطبان به طور دقیق به صحبت‌های شما گوش می‌دهند، محتوای بروشور شما می‌تواند حالتی تکمیلی و اضافه بر سازمان داشته‌باشد. پس شناخت مخاطب در طراحی بروشور بسیار مهم است.

3- طرح بروشور و اندازه آن چیست؟

در ایران معمولا با قالب بروشور همه به صفحه‌ای که از دو قسمت تا می‌خورد فکر می‌کنند. اما بروشورها بی‌نهایت مدل و قالب دارند. سایز صفحه و مدل تا زدن آن مشخص‌کننده بخش‌بندی و عملا دسته‌بندی محتوای بروشور است و تاثیر مستقیمی بر نوع و حجم آن دارد. 

تو بروشور چی بنویسیم

مهم ترین اطلاعات در متن بروشور

متن بروشور و اینکه در بروشور چی بنویسیم، همان‌طور که گفتیم وابسته به نوع و هدف بروشور متفاوت است و نمی‌توان یک نسخه ثابت برای تمامی بروشورها پیچید. اما اطلاعاتی هستند که وجود آن‌ها در اکثر بروشورها می‌تواند کاربردی و مهم باشد. این موارد را در ادامه بررسی خواهیم کرد:

1- راه‌های ارتباطی

مخاطب بروشور شما با هر هدفی بروشور را از شما دریافت کرده باشد، وجود راه ارتباطی به ایشان کمک می‌کند تا در صورت وجود سوال یا درخواست بتواند به راحتی با شما ارتباط بگیرد. چه بروشور را به مشتری بدهید و چه دانش‌آموز یا حتی مدیر خود، می‌توانید اطلاعاتی مانند شماره تماس، آدرس ایمیل، تلفن ثابت و در مواردی آدرس خود یا مجموعه مورد نظرتان را در آخرن بخش از مطالب بروشور قید کنید.

اگر هدف از بروشور تنها همین ایجاد ارتباط باشد، بخشی که باید راه‌های مختلف ارتباطی را در آن وارد کنید، با توجه به چینش سایر بخش‌های متفاوت خواهد بود.

2- استفاده از تصاویر یا محتوای گرافیکی

وجود متن زیاد در بروشور هرچقدر هم که مفید و خلاصه باشد باز هم از لحاظ بصری جذابیت نخواهد داشت. اگر مطالب شما زیاد است و یا موضوعی دارید که تصویری برای آن مناسب نخواهد بود، می‌توانید از آیکون‌های گرافیکی برای جداسازی بخش‌های مختلف و تزئین بروشور استفاده کنید. 

به شکل تجربی ثابت شده است که افراد اول نگاهی سر سری به بروشور می‌اندازند و اگر حس کردند که مطالب آن جالب است، به مطالعه آن می‌پردازند. تاصیر گرافیک و تصاویر در همین نگاه سر سری است و مخاطب را مشتاق می‌کند تا متن شما حتی متون بلند و پاراگرافی را مطالعه کند.

برای ارائه اطلاعاتت به بروشور احتیاج داری؟

تیم تاپا اینجاست که بهت کمک کنه! ارائه اطلاعات مختلف مانند مطالب مهم یک ارائه، معرف یک محصول یا گزارش یک پروژه به صورت بروشور به مخاطبان می‌تونه تاثیر و بازدهی کار شما رو چندین برابر کنه و در نهایت رضایت بیشتری رو جذب کنید. با سفارش طراحی بروشور به تیم ما می‌تونید با توجه به موضوع، نوع اطلاعات، سبک رسانه‌ای و سایر شرایط بهترین و دقیق‌ترین بروشورها رو برای خودتون داشته‌باشید.

کافیه برای مشاوره و بررسی شرایط از یکی از راه‌های ارتباطی زیر اقدام کنید:

شماره همراه در برنامه‌های داخلی و خارجی: 09377961354

سفارش طراحی بروشور تنوع زیادی داره و با توجه به شرایط قیمت اون می‌تونه متفاوت باشه. با توجه به این مورد بهرته درخواستتون رو برای کارشناس ما بفرستید و به طور کاملا رایگان مشاوره بشید و از هزینه پروژه هم آگاهی بدست بیارید.

hdyhydr وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *