دسته بندی

تاثیرات خلاصه نویسی

خلاصه نویسی

تیم تاپا سفارشات مختلف تولید محتوای شما رو قبول می‌کنه و سعی می‌کنه بهترین کیفیت رو در کنار مناسب‌ترین قیمت ارائه بده. یکی از خدمات ما به شما، خلاصه نویسی می‌باشد که در این مقاله به مزایا و تاثیرات آن در یادگیری و تسریع کارها خواهیم پرداخت.

خلاصه نویسی

خلاصه نویسی از روش‌های محبوب و پرکاربرد برای مطالعه و یادگیری مطالب می‌باشد. خلاصه‌ها کاربردهای بسیار گوناگونی دارند و به روش‌های مختلفی انجام می‌شوند. حجم خلاصه نویسی می‌تواند طبق شرایط متفاوت باشد و اگر این امر را به تیم تاپا بسپارید طبق تخصص و تجربه و ا کمک تکنیک های خلاصه نویسی، بهترین روش و شرایط را برای شما در نظر خواهد گرفت.

نوت برداری برای ارائه دادن، خلاصه نویسی شب امتحانی، استخراج مطالب مهم و کلیدی، کوتاه سازی متون، نوشتن جزوه از منابع طولانی همگی از کاربردهای خلاصه نویسی هستند. در این مقاله تاثیرات خلاصه نویسی را با هم مرور می‌کنیم:

خلاصه نویسی

تاثیرات خلاصه نویسی

در ادامه چند مورد از تاثیرات و کاربردهای خلاصه نویسی را با هم مرور می‌کنیم. طبق شرایط، اگر شما هم فکر می‌کنید که خلاصه نویسی می‌تونه براتون کاربردی باشه می‌تونید روی ما حساب کنید. علاوه بر خلاصه نویسی سفارش تایپ، سفارش پرزی و… هم با خلاصه نویسی انجام خواهد شد. 

کم شدن حجم مطالب

شاید این بخش اول همان معنی و مفهوم خلاصه نویسی باشد اما مزیت اصلی خلاصه نویسی همین است و به خاطر همین کم شدن حجم مطالب است که مزیت‌ها و تاثیرات دیگر به وجود می‌آیند. کم شدن حجم مطالب در قسمت‌های مختلف مطالعه و یادگیری و حتی آزمون دادن و ارائه به طور مشخصی به شما کمک خواهند کرد.

در آماده سازی انواع ارائه و کنفرانس‌ها و حتی جلسات دفاعیه و گزارش کار که قرار است مطالب متنوع و گاهی بسیار طولانی ارائه شود، داشتن خلاصه‌های مفید در مقیاس‌های مختلف می‌تواند کار شما را بسیار آسان کند. یک خلاصه برای ساخت ارائه با اطلاعات مهم و بصری برای مخاطبین، یک خلاصه برای جمع‌بندی و مرور مطالب برای خودتان و یک خلاصه هم برای نوت داشتن حین ارائه تاثیر بسیار خوبی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: انتخاب من در ورد

ایجاد انگیزه بیشتر برای مرور مطالب

با انجام خلاصه نویسی، شب قبل از ارائه، گزارش یا امتحان خیلی راحت‌تر می‌توانید مطالب و نکات مهم را مرور کنید. اگر خلاصه نویسی انجام نداده‌باشید، در لحاظات آخر با دور دوم به بعد مطالعه به دلیل حجم زیاد کاری احتمالا انگیزه شما برای مرور دوباره خیلی کم بشود و حتی اگر انگیزه هم داشته‌باشید زمانتان برای این کار کافی نباشد.

به طور کلی انسان برای کارهای کوتاه‌تر و سریع‌تر تمایل بیشتری دارد پس با این روش هم تمایلتان برای مطالعه بیشتر است و هم خیلی سریع‌تر و مفیدتر این کار را انجام خواهید داد.

اطمینان از یادگیری کامل مطالب

اگر خلاصه نویسی از مطالب داشته باشید پس از تمام شدن در صورتیکه استرس داشته‌باشید که چه قسمت‌هایی را به طور کامل یاد نگرفته‌اید و یا نمی‌دانید که چه قسمت‌هایی را به طور کامل متوجه نشدید. به راحتی می‌توانید از نوت‌برداری‌های خود استفاده کنید.

در صورتی که بتوانید با قسمت‌های مهم و کلیدی، کل بخش را به یاد بیاورید، خیلی سریع خیالتان راحت می‌شود که یادگیری آن بخش تکمیل‌شده و دیگر نیازی به مطالعه دوباره نیست و از طرفی دیگر اگر بخشی از خلاصه برای شما جدید و ناآشنا باشد، پی خواهید برد که باید برای یادگیری کامل باری دیگر آن را مطالعه کنید و به این ترتیب در نهایت یادگیری شما تکمیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ترفندهای کاربردی ورد

افزایش دقت در مطالعه

اگر خلاصه نویسی در حین مطالعه انجام شود یا در کنار مطالعه اول خود خلاصه نویسی آن هم داشته‌باشید، به واسطه تمرکز بر نکات مهم و قسمت‌های کلیدی، از همان ابتدا دقت شما افزایش می‌یابد و میزان یادگیری به طور چشم‌گیری بهبود می‌یابد. مخصوصا بخش‌های کلیدی را خیلی بهتر به خاطر می‌سپارید.

مراجعه آسان

اگر مطالعات شما در طولانی مدت انجام می‌شود. مثلا برای کنکور درس می‌خوانید یا در انتهای ترم و زمان امتحان لازم است بخش‌هایی را مرور کنید. خلاصه نویسی‌ها به شما کمک می‌کند در صورتی که در بخشی احساس مشکل کردید، خیلی آسان به مطالب مهم آن بخش دسترسی داشته‌باشید و در کمترین زمان بیشترین اطلاعات را در مورد موضوع کسب کنید.

تقویت نیروی نیسندگی

با نوشتن مطالب مهم در موضوعات مختلف شما در کنار کسب مهارت در خلاصه نویسی، مهارت نویسندگی خود را نیز ارتقا می‌دهید. شما نحوه مربتط سازی بخش‌های مهم یک سمینار، یک داستان و حتی یک مبحث علمی را متوجه خواهید شد و در صورت تکرار این امر خودتان نیز قادر خواهید بود که مطالب مهمی که سعی در نوشتن آن‌ها دارید را به شکلی ماهرانه به هم متصل کنید و نتیجه‌ای خوب از آن بدست آورید.

ارائه آسان‌تر

نوت برداری از مطالبی که در یک جلسه یا کنفرانس قرار است ارائه دهیدُ می‌تواند اعتماد به نفس و اطمینان شما را حین برگزاری آن جلسه به طور چشم‌گیری بالاتر ببرد و مطمپن باشید ار ترتیب اطلاعات یا بخشی از آن را فراموش کردی، تنها لازم است نگاهی کوتاه به نوت‌ها بیاندازید و به راحتی و به درستی به ادامه کار بپردازید. به این ترتیب احتمال اشتباه و خراب‌کاری به حداقل می‌رسه.

بیشتر بخوانید : ویژگی های پاورپوینت دفاع

بهبود توانایی تصمیم گیری

اگر خلاصه نویسی به نیت تدریس انجام شود، مدرس می‌تواند بهتر تصمیم بگیرد که با توجه به زمان موجود چه مباحثی اهمیت بیشتری دارد و چگونه آن‌ها را تدریس کند. در شرایطی که به نیت مطالعه و آزمون باشد، می‌تواند تصمیم بگیرد که روی کدام بخش بیشتر زمان بگذارد و یا چه بخش‌هایی را حذف کند. اگر خلاصه به  هدف ارائه یک مطلب در کنفرانس، جلسه کاری یا … باشد، تصمیم‌گیری جهت ارائه مطالب بهینه با بیشترین بازدهی راحت‌تر اتخاذ خواهد شد.

بهبود توانایی بیان مسئله

فردی که قرار است موضوعی را تدریس کند، گزارش دهد و یا اطلاع رسانی نماید، در صورتی که مطالبش را خلاصه نویسی کرده باشد، تسلط بیشتری روی آن‌ها خواهد داشت. علاوه بر مرور و یادگیری بهتر مطلب به کمک خلاصه نویسی، ماندگاری آن در ذهن بیشتر می‌شود و مدیریت زمان و جلسه راحت‌تر انجام خواهد شد. 

خلاصه نویسی

متن بلند داری که باید خلاصه بشه؟

تیم تاپا اینجاست که توی خلاصه نویسی بهت کمک کنه! انواع متون شما در قالب‌های مختلف، به حجم دلخواهتون خلاصه میشن. فرقی نداره برای سفارش پاورپوینت یا برای جزوه امتحانی، هر شکلی که باشه کافیه شرایط و متن رو برامون بفرستید تا متن خلاصه‌شده اون رو تحویل بگیرید.
کافیه برای مشاوره و بررسی شرایط از یکی از راه‌های ارتباطی زیر اقدام کنید:

شماره همراه در برنامه‌های داخلی و خارجی: 09377961354

قیمت پروژه‌های خلاصه نویسی و هزینه تایپ به حجم مطلب، حجم خلاصه، سختی متن و … بستگی داره و نمی‌تونیم یه قیمت واحد رو اعلام کنیم. پس بهتره به کارشناس ما پیام بدید.

در ضمن علاوه بر متن‌ها فارسی خلاصه نویسی و تایپ انگلیسی هم در تاپا انجام میشه. برای زبان‌های دیگه مثل عربی در حال حاضر خدمات خلاصه نویسی ارائه نمیشه ولی سفارش تایپ عربی متون شما قابل سفارش هستش.

تخفیف‌های خلاصه نویسی برای شما

اگر نگران هزینه  خلاصه نویسی مخصوصا در پروژه‌های بزرگ‌تر هستید، تیم تاپا با تخفیف‌های همیشگی و جشنواره‌ای کنار شماست. برای تخفیف‌های خفن جشنواره‌ای که باید حواستون به سایت و صفحه اینستاگرام ما باشه پس همین الان با کلیک روی اینجا وارد صفحه‌ی مجازی ما بشید و اون رو فالو کنید.

۱۰ درصد
اولین سفارش
۵ درصد
استوری اینستاگرام و معرفی پیج
۵ درصد
عضویت در کانال تلگرام
تا سقف ۸۰ درصد
با زیاد شدن حجم و تعداد سفارش‌ها
hdyhydr وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *