دسته بندی

ویژگی های محتوای سئو شده

ویژگی های محتوای سئو شده

محتوای سئو شده به محتواهایی گفته‌می‌شود که برای وب سایت‌ها استانداردسازی شده‌اند. این استاندارها با توجه به قوانین و رهنمودهای ربات‌ها و پردازشگرهای گوگل مشخص شده‌اند. هر چه یک نوشته در وب سایت بیشتر و دقیق‌تر این موارد را رعایت کند، احتمال گرفتن رتبه‌های بهتر در موتور جستجوی گوگل برای آن بیشتر خواهد بود. ویژگی های محتوای سئو شده را در این مقاله از سایت تاپا مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

محتوای سئو شده چیه؟

یکی از راه‌های رتبه‌بندی سایت‌ها و نشان دادنشان در نتایجش، توجه به محتواهای موجود در سایت و نحوه نگارش آن می‌باشد. گوگل برای این که تشخیص بده یک محتوا مناسب هست یا نه، شرایط و قوانین مشخصی داره. حالا اگر محتواهای سایت در بخش‌های مختلف مثل وبلاگ، با توجه به این اصول نگارش بشه، گوگل خیلی سریع‌تر سایت رو توی نتایج خودش و چه بسا در صفحه اول نشان خواهد داد.

به طور کلی هر محتوایی که با توجه به این شرایط نوشته‌‌بشه رو محتوای سئوشده می‌نامیم که می‌تونن با توجه  به موضوع سایت، رتبه آن و سایر موارد ویژگی‌های مختص به خودشون رو داشته‌باشن.

نکته مهم این است که نوشتن محتوایی که واقعا یونیک باشد و در نتیجه‌گیری سایت تاثیر بگذارد، لازمه دانش سئو هست و خیلی‌ها این دانش رو ندارن. اما نگران نباشید، تیم تاپا با کارشناسان محتوای حرفه‌ای و پرسابقه مدت‌هاست با سایت‌های متفاوتی با موضوعات مختلف همکاری می‌کند و می‌تواند تضمین دهد سفارش محتوای سئو شده شما کاملا اصولی آماده میشه.

ویژگی های محتوای سئو شده

ویژگی های محتوای سئو شده چیه؟

در ادامه به نوبت به ویژگی‌های یک محتوای خوب و سئوشده برای وب سایت خواهیم پرداخت:

استفاده از کلمات کلیدی

کلمه کلیدی به عبارتی گفته‌میشه که نشون‌دهنده بحث اصلیه محتوا هستش. برای مثال کلمه کلیدی این صفحه از وب سایت تاپا  ویژگی های محتوای سئو شده هست. در یک محتوای سئوشده باید با توجه به اصول خاصی که در ادامه دقیق‌تر به اون می‌پردازیم و با تعداد مشخصی استفاده بشه. اما بدونید که وجود کلمه کلیدی کمک بزرگی به تشخیص سایت، نوشته و صفحه شما در گوگل می‌کنه.

عنوان مناسب محتوای سئو شده

عنوان همان جمله و نوشته‌ایه که جستجوگران گوگل با اون مواجه میشن. این عنوان علاوه بر اینکه می‌تونه مخاطبان زیادی جذب کنه، به شناخت و پردازش مطلب شما هم کمک می‌کنه. داشتن عنوانی با طول استاندارد، شامل کلمه کلیدی (ترجیحا در ابتدای آن) و جذابیت و گیرایی بالا تاثیر خیلی خوبی داره. 

اگر نمی‌دونید عنوان مطلب چیه، در تصویر زیر عنوان دو نوشته‌ی تاپا در صفحه سرچ گوگل را مشاهده می‌کنید.

ویژگی های محتوای سئو شده

استفاده از تصویر

استفاده از تصویر در متن اهمیت بالایی داره. حتی اگر مطلب شما به شکلی هستش که نمی‌تونید توی اون از تصاویر استفاده کنید، بهتره تصویر شاخص یا آیکون‌های مرتبطی رو به عنوان تصویر و عکس به محتوا اضافه کنید. گوگل ربات‌ها و پردازشگرهای بسیار قدرتمندی در این رابطه داره و با استفاده از هوش مصنوعی تمامی عکس‌ها رو مورد بررسی قرار میده. هرچقدر تصاویر موجود در نوشته‌به موضوع مرتبط‌تر و جذاب‌تر باشند، تاثیر مثبت اون‌ها بیشتر خواهد بود. 

وجود مقدمه در محتواب وب سایت

پاراگراف اول هر محتوا اهمیت نسبتا زیادی داره. برای مثال لازمه کلمه کلیدی توی پاراگراف اول استفاده بشه. معمولا پیشنهاد میشه که پاراگراف اول نوشته‌ای به حالت مقدمه داشته‌باشه، یعنی توی اون کلیات محتوا و توضیحات اولیه وارد بشه و مشخصا جزئیات و آمار ریزی توی اون وجود نداشته‌باشه. 

اهمیت دیگه پاراگراف اول به این دلیله که اگر جذابیت بالایی داشته‌باشه، امکان اینکه مخاطب رو توی اون صفحه و حت توی کل وب‌سایت نگه داره وجود داره. بالا رفتن زمان حضور مخاطب در صفحه و عدم مراجعه اون به سایت‌های دیگه می‌تونه عامل خوب و منطقی‌ای برای بهبود رتبه صفحه مورد نظر در گوگل باشه. 

خوانایی خوب متن محتوای سایت

کاربری که وارد صفحه می‌شود باید بتواند با هر سطح دانشی، مطلب شما را بخواند و جمله‌بندی و مفهوم آن را متوجه شود. در گذشته استفاده از جملات بلند و سنگین به همراه کلمات بسیار علمی نشان‌دهنده یک متن خوب و علمی بود. اما سال‌هاست دیگر حتی در مقالات و پایان‌نامه‌های علمی هم ترجیح نوشتن به زبان ساده و رساندن مفهوم به آسان‌ترین حالت ممکن است. در محتوای وب‌سایت هم که کاربران مختلفی ممکن است آن را مطالعه کنند، استفاده از جملات کوتاه و ساده، تیتربندی‌های مشخص و رساندن مطلب به سریع‌ترین و راحت‌ترین حالت ممکن امری بسیار مهم است. 

تیتربندی مناسب محتوای سایت

هرچه تیتربندی محتوای وب‌سایت شما دقیق‌تر و مشخص‌تر باشد، کاربر راحت‌تر جواب سوالاتش را پیدا می‌کند. در نوشتن محتوای سایت تیتربندی با درجات مختلف را داریم که با توجه به اهمیت متن هر تیتر و حجم مطالب آن، درجه تیتر هم مشخص می‌شود. تیترهای 2 و 3 اهمیت بسیار بالایی دارند و ساختار کلی متن را مشخص می‌کنند. بهتر است به جای یک متن بلند با نهایتا یک یا دو تیتر کلی، متن را با تیترهای جزئی‌تر بخش‌بندی کنیم تا هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ اصولی کیفیت بهتری ارائه شود. در ویژگی های محتوای سئو شده این امر مهم و تخصصی است و نکات مختلف دارد که توسط محتوانویسان باید انجام شود.

طول جملات

علاوه بر طول پاراگراف‌ها،طول جملات هم اهمیت دارد. ترجیح این است که طول هر جمله کمتر از 25 کلمه باشد یا به عبارت بهتر جملات بیشتر از یک و نیم خطی خیلی در محتوای سئوشده استفاده نشوند. جملات بلند معمولا رساندن مفهوم را سخت‌تر می‌کنند و در بسیاری از مواقع پیچیده هستند پس تا حد امکان بهتر است جملات کوتاه‌تر باشد.

ویژگی های محتوای سئو شده

سایت داری و بخش بلاگ نداری؟!!!!!!

هر سایتی برای افزایش بازدید و فروشش لازمه بخشی به عنوان بلاگ داشته‌باشه و مطالب مرتبط با حوزه کاریش رو برای مخاطبانش شرح‌بده. از طریق محتواهای متنوع و جذاب سطح سایت خیلی خوب و چشمگیر بالا میره و بی‌شک روی موفقیت شما تاثیر زیادی داره. البته یادت نره که این نوشته‌ها باید طبق اصول خاصی آماده بشن تا تاثیر داشته‌باشن.

اگر بلد نیستی چطوری محتوای اصولی، یونیک و سئوشده بنویسی کافیه برای مشاوره و بررسی شرایط از یکی از راه‌های ارتباطی تاپا اقدام کنید:

شماره همراه در برنامه‌های داخلی و خارجی: 09377961354

hdyhydr وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *